środa, 18 września 2013

Sałatka z kurczakiem, pistacjami i sosem malinowym

Standardowo jak mam coś potrzebnego robić, a w tym przypadku są to konspekty na praktyki, robię wszystko, żeby tego nie robić. Najczęściej wydzwaniam gdzie się da lub też gotuję, a że nadszedł czas reaktywacji bloga postanowiłam coś na tę okazję przygotować. Sałatka z kurczakiem była czymś czego od jakiegoś czasu mojemu podniebieniu brakowało. A biorąc pod uwagę to, że moja kuzynka obdarowała mnie ostatnio wędzoną papryką słodką, toteż tą właśnie przyprawą w głównej mierze doprawiłam mojego kurczaka. Jednym słowem przyprawa ta potrafi czynić cuda.

Składniki:
- garść dowolnej sałaty
- 1 mała czerwona cebula
- 1 mała żółta papryka
- 1 pomidor
- 1 filet z kurczaka
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżeczka papryki słodkiej wędzonej
- 1 ząbek czosnku
- garść orzechów pistacjowych
- sól
- pieprz
 sos:
- garść malin
- 4 łyżki oliwy
- 1 łyżeczka miodu
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
- 1 łyżka octu balsamicznego

Przygotowanie:
Sałatę porwać na małe kawałki, cebulę pokroić w półtalarki, paprykę w paski, a  pomidora w ósemki. Kurczaka pokroić w grube paski i natrzeć oliwą wymieszaną z rozgniecionym czosnkiem, papryką słodką wędzoną, solą i pieprzem, a następnie odstawić do lodówki na ok 1 godzinę. Po upływie tego czasu kurczaka usmażyć na oliwie, tak aby się zarumienił.  Składniki na sos umieścić w naczyniu i zmiksować blenderem. Pokrojone warzywa połączyć z kurczakiem, polać sosem malinowym i posypać rozgniecionymi pistacjami. Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o matko Ola! aż zatęskniłam za Twoimi sałatkami! K.

    OdpowiedzUsuń
  3. jem oczami !:D przepysznie wygląda !

    OdpowiedzUsuń