czwartek, 7 marca 2013

Zupa krem z zielonego groszku z grzankami razowymi

Kolejna zupa z cyklu zupy kremy. Tym razem wersja z zielonego groszku.

Składniki:
- 1 opakowanie (450-500 g) mrożonego zielonego groszku
- 1 mała marchewka
- 1 pietruszka
- kawałek selera
- mały kawałek (ok 5 cm) białej części pora
- 2 ziemniaki
- 5 szklanek bulionu drobiowego lub warzywnego
- 1 duża razowa bułka
- sól
- pieprz
- szczypta gałki muszkatołowej

Przygotowanie:
Bulion podgrzewamy, a gdy się zagotuje wrzucamy do niego marchewkę, pietruszkę, seler i por. Po upływie ok 10 min dokładamy pokrojone w kostkę ziemniaki. Warzywa gotujemy jeszcze przez ok 15 min, po czym dodajemy groszek i gotujemy do momentu, aż zmięknie. Przygotowaną zupę miksujemy blenderem i doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej. Podajemy z grzankami razowymi (bułkę pokroić na małą kostkę i podsmażyć na suchej patelni, do momentu, aż będzie chrupka). Dopuszczalna jest również dodanie śmietany, jednak ja w ty przypadku z niej zrezygnowałam. Smacznego :)



3 komentarze:

  1. Zupka palce lizać !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna! wiem, bo jadłam! / Kasia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj zrobiłam - pycha! Tylko grzanki przypaliłam ;)

    OdpowiedzUsuń