wtorek, 23 kwietnia 2013

Karkówka z sosem z sera roquefort

Od jakiegoś czasu chodziła za mną wielka ochota na jak ja to mówię "kawał mięcha" :)). Mieszkam na osiedlu, na którym w sobotę praktycznie z każdego domu dochodził zapach grilla, co kusiło zapewne nie tylko mnie.  Postanowiłam więc domowym sposobem przygotować karkówkę z grilla. Dodatkowym urozmaiceniem był przygotowany przeze mnie sos. 

Składniki:
- 150 g karkówki (taki jeden gruby plaster)
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżka oliwy
- 1 łyżka ketchupu
- szczypta soli
- 1 łyżka przyprawy gruboziarnistej do karkówki (ja używam zazwyczaj z firmy prymat)
Sos:
- 50 g sera  roquefort
- 1/4 szklanki śmietanki kremówki
- 1 łyzka koniaku lub brandy
- pieprz
- sól
- gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
Karkówkę rozbijamy lekko tłuczkiem, nacieramy oliwką wymieszaną z ketchupem, przyprawą do karkówki i rozgniecionym czosnkiem i wkładamy do lodówki na przynajmniej 2 godz. Po upływie tego czasu pieczemy karkówkę na ruszcie w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni przez ok 25-30 min. W tym czasie  
do małego rondelka wlewamy brandy lub koniak i podgrzewamy na bardzo  małym ogniu, aż alkohol odparuje. Następnie wlewamy śmietankę i dodajemy pokruszony ser. Gotować do momentu, aż ser się rozpuści a sos zgęstnieje. Przygotowanym sosem polewamy karkówkę tuż przed podaniem. Smacznego :) 


2 komentarze:

  1. Mmm... Ten sos musial byc boski!

    OdpowiedzUsuń
  2. karkówejzaaaaaaaaaaaaaaaaa !:D
    pychota !
    na majówkę serwuję taką z grilla !

    OdpowiedzUsuń