czwartek, 10 stycznia 2013

Filet z kurczaka w słodkim sosie

Przypomniałam sobie ostatnio jak w jednej z restauracji jadłam kiedyś wieprzowinę w sosie miodowo- czosnkowym. Boże co to był za smak.... Jak sobie przypomnę, to aż mi ślinka leci. Tak pysznego sosu nie jadłam nigdy. O tamtej pory zaczęłam eksperymentować w swojej kuchni tworząc nie tylko tradycyjne sosy, ale także te o słodkim smaku. Nie jest to sos, który wtedy próbowałam, ale taki, który wymyśliłam sama. Podałam go z pieczonym filetem z kurczaka. Właściwie przepis brzmi filet w słodkim sosie , a nie sos z filetem, ale moim zdaniem to właśnie ten sos odgrywa tu najważniejszą rolę.

Składniki:
- 1 filet z kurczaka
- 2 łyżki miodu
- 1 łyżka octu balsamicznego
- 3 łyżki ketchupu
- 2 łyżki oliwy
- 1 ząbek czosnku (rozglnieciony)
- sól
- pieprz

Przygotowanie:
Wszystkie składniki (oprócz fileta) mieszamy ze sobą tworząc gładką masę. Następnie przygotowaną mieszanką nacieramy filet z kurczaka i odstawiamy do lodówki na ok 2 godziny. Po upływie wyznaczonego czasu filet wraz z sosem przekładamy do małej foremki do zapiekania i przykrywamy folią aluminiową. Całość pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni przez ok 40-45 min. Podajemy z ziemniakami, kluseczkami lub z tym, co kto lubi. Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz