sobota, 23 marca 2013

Parówki w cieście drożdżowym

 Niektórzy uważają, że parówki to największe świństwo. Ja osobiście kocham je pod każdą postacią. Dziś wersja pieczona w cieście drożdżowym. Smakiem dorównują nie jednemu hot-dogowi :)

Składniki:
- 3 parówki
- 3 łyżki ketchupu
- 125 g mąki
- 30 g drożdży
- 1 jajko
- 1/4 szklanki ciepłego mleka
- 2 łyżki oleju lub oliwy
- 1 łyżka cukru
- łyżeczka soli

Przygotowanie:
Drożdże i cukier rozpuszczamy w ciepłym mleku po czym dodajemy ok 3 łyżki mąki. Dokładnie mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia na ok pół godziny. Po upływie tego czasu dodajemy wszystkie pozostałe składniki (oprócz ketchupu i parówek) i dokładnie wyrabiamy. Jeżeli masa będzie zbyt lepka podsypujemy jeszcze dodatkowo mąką. Ciasto przykrywamy ściereczką  odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 40 min. Następnie ciasto wałkujemy, dzielimy na paski szerokości ok 5 cm i  smarujemy  ketchupem. Przygotowanym ciastem  obklejamy  nasze parówki. Pieczemy w temperaturze ok 180 stopni przez 25-30 min (kontrolować zarumienienie ciasta). Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Zaraz największe świństwo... :) ja zawsze wybieram te z największą zawartością mięska :) raz na jakiś czas nie zaszkodzi :) skusiłabym się na te Twoje paróweczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również uwielbiam parówki. Są pyszne. A takie z ciastem drożdżowym to pyszności. Piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają przepysznie !:)
    ale mi się marzy marmolada zawinięta w takim ruloniku :D z czekoladą !:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, ja też ostatnio zrobiłam parówki w cieście drożdżowym .. i nie tylko parówki.:) Zdjęcia i przepis znajdują się tu: http://taniecswietegowita.blogspot.com/2013/06/parowka-w-buce.html

    OdpowiedzUsuń