piątek, 17 stycznia 2014

Tarta z brzoskwiniami i borówkami

Są takie dni, że muszę się wyżyć. Albo mnie ktoś wkurzy, albo mnie coś wkurzy- tak już jest. Właśnie wczoraj był taki dzień, że nie ręczyłam za siebie, dlatego musiałam się na czymś wyładować. Sprawdzony sposób dla mnie to oczywiście gotowanie, dlatego obiecałam mojej najwspanialszej, najukochańszej Magdalenie, że zrobię coś tylko i wyłącznie dla Niej:), a że Magdalena kocha wszystko co słodkie to nie było innej opcji jak tarta z kremem mascarpone. Tym razem wersja z borówkami i brzoskwiniami. Mam nadzieję, że będzie jej smakować, bo dzisiejszy post po raz pierwszy umieszczam przed konsumpcją. Szkoda tylko, że ja nawet nie mogę spróbować :(

Składniki:
spód do tarty:
- 200 g mąki
- 100 g masła
- 100 g cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 żółtka
krem:
- 400 ml śmietany 30 %
- 250 g serka mascarpone
- 2 cukry waniliowe
- 2 łyżki cukru
- 1 puszka brzoskwiń
- szklanka borówek amerykańskich


Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto zagnieść ze sobą tworząc jednolitą masę. Ciasto zawinąć w worek lub folię spożywczą i wstawić na przynajmniej 30 min do lodówki. Następnie wyjąć ciasto, rozwałkować na grubość ok. 3 mm i wykleić nim formę do tarty. Tak przygotowaną formę z ciastem ponakłuwać gęsto widelcem, przykryć papierem do pieczenia i wysypać suchą fasolą lub grochem po czym wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni. Po upływie 10 min ściągnąć fasolę i piec ciasto do momentu, aż się zarumieni. Po upieczeniu wyciągnąć ciasto do ostygnięcia. Śmietanę ubić mikserem. Pod koniec ubijania dodawać powoli cukier i cukier waniliowy oraz małymi porcjami serek mascarpone. Ubijać do momentu aż wszystkie składniki się połączą tworząc jednolitą konsystencję. Tak przygotowanym kremem wyłożyć spód do tarty, przyozdobić pokrojonymi w kostkę brzoskwiniami oraz borówkami   i pozostawić w lodówce na przynajmniej 2 godziny. Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Lecę, pędzę! Już nie mogę się doczekać!
    Jeszcze nie spróbowałam, a już wiem, że jest przepyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuuu :D
    Tylko zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stainless steel blades of the best vintage vintage. Classic - iTaniumArt
    Stainless steel titanium pan blades of the best vintage. titanium pot Classic steel blades of the best vintage. titanium rod Classic steel blades of the best vintage. Classic steel blades of the best vintage. titanium scooter bars Classic steel blades titanium white acrylic paint

    OdpowiedzUsuń