piątek, 25 października 2013

Pieczony placek warzywny

Czasami najdzie mnie ochota na zrobienie czegoś pożywnego, zdrowego wręcz nawet dietetycznego. Biorąc pod uwagę to, że ostatnio postanowiłam zmienić trochę swój sposób żywienia przygotowałam pieczoną wersję placka warzywnego. Proste, smaczne i dające przede wszystkim satysfakcję, że przygotowało się coś, po zjedzeniu czego nie będzie się miało wyrzutów sumienia.

Składniki:
- 1 duża cukinia
- 2 małe marchewki
- 1 duża pietruszka
- 3 małe ziemniaki
- 2 łyżeczki przyprawy typu vegeta
- 2 jajka
- 1 łyzka mąki
- pieprz
- czosnek granulowany
- papryka słodka wędzona

Przygotowanie. 
Cukinię obrać, przekroić wzdłuż i usunąć gniazda nasienne, po czym wraz z obraną marchewką i pietruszką zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Tak przygotowane warzywa posypać vegetą i odstawić na ok godzinę. Po upływie tego czasu  odsączyć warzywa z nadmiaru wody i dodać do nich starte również na grubych oczkach ziemniaki, jajka i mąkę. Całość dokładnie wymieszać, doprawić pieprzem, czosnkiem, papryką i ewentualnie gdy istnieje taka potrzeba solą. Tak przygotowaną masę wyłożyć na okrągłą sylikonową formę np. do tortu czy tarty (ważne aby była sylikonowa, gdyż nie używamy tłuszczu, a do sylikonowej formy nic nie będzie przywierało) i piec w temp. 180 stopni do momentu aż placek się zarumieni. Podawać pokrojony w trójkąty (ja swoją wersję skonsumowałam z odrobiną sosu czosnkowego przygotowanego na bazie jogurtu naturalnego ). Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Widzę, że dziś stawiamy na zdrowie !
    Bardzo dobrze :) a placek wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń