czwartek, 14 marca 2013

Zupa krem z cieciorki

Zanim założyłam swojego bloga przyrządzałam wiele potraw z cieciorką. Nie robiłam jednak wcześniej zdjęć swoich przepisów, a bez zdjęć nie chcę ich umieszczać. Ostatnio przyrządziłam zupę krem z cieciorki. Syta, o charakterystycznym smaku zapewne zaspokoi niejedno podniebienie. 

Składniki:
- 1 puszka cieciorki
- 1 marchewka
- 1 pietruszka
- kawałek selera
- kawałek białej części pora
- 1 mała cebula
- 3 ziemniaki
- sól
- pieprz
- 1litr bulionu drobiowego lub warzywnego
- szczypta mielonego imbiru
- ser żółty do posypania
 - 

Przygotowanie:
Bulion doprowadzamy do wrzenia. Następnie dodajemy  do niego marchewkę, pietruszkę, seler, por i cebulę. Warzywa gotujemy na małym ogniu.  Po upływie ok. 10 min dodajemy pokrojone w grubą kostkę ziemniaki. Wszystkie składniki gotujemy do momentu, aż będą miękkie. Cieciorkę przekładamy na sitko i płuczemy w ziemnej wodzie (tak aby całkowicie usunąć zalewę, w której była zanurzona) po czym dodajemy do gotujących się warzyw. Po upływie ok 5 min miksujemy przygotowaną zupę blenderem oraz doprawiamy solą, pieprzem i szczyptą imbiru. Podajemy posypaną startym serem. Doskonale smakuje również z grzankami. Smacznego :)



5 komentarzy:

  1. Koniecznie do wypróbowania! Składniki super, zupy z cieciorki jeszcze nie aadłam i chętnie spróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze zobaczyłam,że jesteś z Zielonej Góry:-) Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również pozdrawiam, tym bardziej, że Pani bloga mam od początku w ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń